Η βιβλιοθήκες που παρέχονται μαζί με το περιβάλλον ανάπτυξης της Java, υποστηρίζουν την επεξεργασία εικόνων
μέσω των πακέτων 
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JComponent;
import javax.imageio.ImageIO;
import java.io.File;
import java.io.IOException;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.image.BufferedImage;
public class ImageDemo {
    class GraphicPane extends JComponent {
        private BufferedImage bi;
        private JFrame parent;
        public GraphicPane(JFrame parent) {
            this.parent = parent;
            try {
                // reads a file
                this.bi = ImageIO.read(new File("planes.jpg"));
            } catch (IOException ioe) {
                System.err.println("Could not load image");
            }
        }
        @Override public void paint(Graphics g) {
            // drawImage(Image img, int x, int y, ImageObserver observer)
            g.drawImage(bi, 0, 0, parent);
        }
    }
    public ImageDemo() {
        JFrame jf = new JFrame("Hello, World!");
        GraphicPane gp = new GraphicPane(jf);
        jf.setBounds(0,0, 800, 600);
        jf.setLayout(new BorderLayout());
        jf.add(gp, BorderLayout.CENTER);
        jf.setVisible(true);
    }
    public static void main(String[] args) {
        new ImageDemo();
    }
}